Ketnet wordt morgen Petnet

Ketnetters en bekende Vlamingen zetten massaal de Pet op tegen Kanker

De Pet op tegen Kanker is een massaal succes geworden. Duizenden Ketnetters hebben hun Kom op tegen Kanker-pet gepimpt. ​
Heel wat bekende Vlamingen volgden het goede voorbeeld van de Ketnetters en maakten een 'Petfie'. Onder meer #LikeMe, K3 en Olly Wannabe zetten de Pet op tegen Kanker. De actie van Ketnet en Kom op tegen Kanker zorgt ervoor dat het thema bespreekbaar wordt voor kinderen en de Ketnetters tonen zich dan ook solidair met kinderen die kanker van dichtbij meemaken.

Op vrijdag 24 mei bereikt de actie haar hoogtepunt: dan wordt Ketnet voor één dag Petnet. Ketnet moedigt de Ketnetters aan om allemaal met hun Kom op tegen Kanker-pet naar school te gaan. Op die manier tonen de Ketnetters zich solidair met kinderen met kanker. Bij Ketnet staat al een hele week alles in het teken van De Pet op tegen Kanker. Aan de hand van een reeks reportages over kinderen die geconfronteerd worden met kanker maakt Ketnet het thema bespreekbaar onder kinderen. Giovanni Kemper en Ketnet-wrapper Charlotte Leysen gingen afgelopen week op bezoek in het kinderziekenhuis in Gasthuisberg in Leuven. Samen met boegbeeldje Ghislaine trok Ketnet-wrapper Sarah Mouhamou naar Planckendael.

Ketnet-wrapper Thomas Van Achteren trok afgelopen week op pad op de VRT en legde er een heuse Petstafette af.

Het ingezamelde bedrag van de verkoop van de petten gaat integraal naar het vakantiekamp dat Kom op tegen Kanker organiseert voor kinderen met kanker.

Petnetdag 24 mei op Ketnet, op Ketnet.be en in de Ketnet-app. Ook Karrewiet besteedt omstreeks 17.50 uur aandacht aan De Pet op tegen Kanker.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
Elise.vandevenne@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Neem contact op met

Auguste Reyerslaan 52 1043 Brussel

www.ketnet.be