Skip to Content
Ketnet in het nieuw

Ketnet in het nieuw

Ketnet ziet er sinds vanochtend helemaal anders uit. We beginnen 2021 met een knal, straffe content op straffe platformen en dat in een nieuw jasje. De iconische K, die al sinds 1997 kenmerkend is voor Ketnet werd behouden maar is vanaf vandaag te zien in een kleurrijke strakke wereld vol geometrische elementen, QR-codes, pixelprentjes en… peeties.

"Ketnet is zoveel meer dan Ketnet, dat wordt duidelijk in onze nieuwe look. We hebben gekozen voor een kleurrijke gestructureerde chaos mét de herkenbare K. Die staat al sinds de start van Ketnet symbool voor positiviteit, ontspanning, fascinatie, engagement en verbinding, helemaal op maat van kinderen."
​Annemie Gulickx, netmanager Ketnet
(c) - VRT - Logo's Ketnet 1997- 2021
(c) - VRT - Logo's Ketnet 1997- 2021

Behalve de huisstijl van Ketnet evolueert ook het logo en de grafiek van Karrewiet mee. Het journaal van Ketnet dat al sinds 2002 te bekijken is op de kinderzender van de VRT. De herkenbare Karrewiet-grafiek werd stevig opgefrist en aangepast aan het nieuwe Ketnet-kleurenpalet

Ketnet werkt samen met de creatieve sector

De nieuwe huisstijl werd volledig binnen VRT ontwikkeld. Daarnaast deed Ketnet een beroep op verschillende lokale, Vlaamse animatiebureaus, illustratoren en grafische bureaus. Zij deden de K van Ketnet tot leven komen in verschillende creatieve werelden en maakten daarbij gebruik van uiteenlopende technieken: stopmotion, collage, pixelaties, combinaties van 2D- en 3D-technieken,.. Ketnet werkte hiervoor samen met Eugène en Louise, Handmade Monsters, Beast Animantion, Lion Beach, Whojo, de Kwekerij en Hannibal.  Voor de audiohuisstijl werd samengewerkt met Pure Jingles.

"We hebben bij Ketnet enorm veel talent in huis, dus werd de nieuwe stijl volledig in huis bedacht, door mensen die Ketnet door en door kennen.  Daarnaast werkten we samen met de creatieve sector om die nieuwe stijl tot leven te brengen. Die samenwerking zal de creativiteit en fantasie van de kinderen ongetwijfeld prikkelen."
​Annemie Gulickx , netmanager Ketnet

Ketnet biedt een platform voor ouders met Ketnetvoorouders.be

Samen met de nieuwe huisstijl lanceert Ketnet de website Ketnetvoorouders.be. Met de lancering van deze website biedt Ketnet een extra service aan volwassenen, ouders, leerkrachten, die op de hoogte willen blijven van het reilen en zeilen binnen Ketnet. Behalve praktische informatie rond events, zullen er ook doetips, tips rond mediawijsheid en lespakketten te vinden zijn.

"Ketnet wil er zijn voor alle kinderen maar ook voor hun ouders, grootouders en leerkrachten. Daarom hebben we ook voor hen een platform met tips, lespakketten en heel wat inspiratie.”
​Annemie Gulickx, netmanager Ketnet
(c) - VRT - Ketnet
(c) - VRT - Ketnet
Elise Vandevenne Communicatieverantwoordelijke Ketnet

 

 

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
[email protected]

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Ketnet
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos