Karrewiet blikt terug op een bewogen jaar in het Karrewiet Jaaroverzicht 2020

2020 was een bijzonder jaar. Viruskenners werden op slag bekende Vlamingen, we klapten massaal voor de helden van de zorg, en verzamelden laptops voor kinderen in armoede. Het werd een olympisch jaar zonder Spelen en een zomer zonder festivals. Overal in de wereld kwamen mensen op straat tegen racisme, onze koning kreeg er een pluszus bij, en terwijl Abel met zijn papa van Mexico naar Canada stapte, werden Celine Dept en Michiel Callebaut de populairste TikTokkers en YouTubers van ons land.

Karrewiet blikt vanaf vandaag terug op 2020 met gezichten die de nieuwsuitzendingen mee kleur gaven. Hoe hebben Wout van Aert, Zeger Van Noten en Black Mamba 2020 beleefd? Welke nieuwsverhalen hebben Marc Van Ranst, Pommelien en Maksim van #LikeMe geraakt, geschokt of ontroerd? En welke dromen koesteren Alexander De Croo, Celine Dept en Michiel Callebaut voor 2021? Ze vertellen het zelf in het Karrewiet Jaaroverzicht 2020.

2020 was anders dan anders. Daarom hebben we voor ons jaaroverzicht ook gekozen voor een andere aanpak Met 10 gezichten die 2020 bepaald hebben, ons geraakt hebben of ons doen lachen hebben in dit bijzondere jaar.
​Jelle Mels, Amber Janssens en Mariam El Mandoudi, Karrewiet-ankers

Overzicht afleveringen:

• 21/12: #LikeMe-acteurs Pommelien en Maksim
  • 22/12: Dylan (uit de Karrewiet-reportage over kwetsbare gezinnen)
  • 23/12: Marc Van Ranst
  • 24/12: Black Mamba
  • 25/12: Wout van Aert
  • 28/12: Alexander De Croo
  • 29/12: Abel (uit de Karrewiet-reportage waarin hij samen met zijn papa van Mexico naar Canada stapt)
  • 30/12: Sofie Van Wing (hoofdverpleegster Sint-Trudo Ziekenhuis)
  • 31/1: Zeger Van Noten
  • 1/1: Celine Dept en Michiel Callebaut

Karrewiet Jaaroverzicht 2020: Elke weekdag in de kerstvakantie tijdens Karrewiet omstreeks 17.55 uur op Ketnet, VRT NU, Ketnet.be, de Ketnet-app en het YouTube-kanaal Karrewiet van Ketnet.

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Ketnet
Auguste Reyerslaan 52