Skip to Content

Jonge fans naar Brazilië met Ketnet, MNM en Eén

Dankzij de wedstrijd Iedereen mee. Ook de jongsten

Ook de jongsten zijn deze zomer aan het feest in WK-land Brazilië. Met de wedstrijd Iedereen Mee. Ook de jongsten geven Ketnet, MNM en Eén in samenwerking met de KBVB en de Nationale Loterij vijftien jonge fans en hun papa, mama of een andere volwassen begeleider de kans om in het spoor van de Rode Duivels naar São Paulo te trekken. Niet alleen om er de WK-sfeer op te snuiven, maar ook om er kennis te maken met een lokaal project van SOS Kinderdorpen. KBVB-CEO Steven Martens heeft deze morgen op MNM de aftrap gegeven van de wedstrijd in De Grote Peter van de Veire Ochtendshow.
 

Vanaf vandaag, maandag 5 mei, kunnen kinderen tussen 9 en 12 jaar zich inschrijven op de websites van Ketnet, MNM en Eén. Dat doen ze door een leuke fanfoto te posten met hun papa of mama, of een andere volwassen begeleider die ze willen meenemen naar Brazilië.

Van 26 tot 30 mei volgt de opdrachtenweek. Dagelijks wordt in De Grote Peter van de Veire Ochtendshow op MNM een nieuwe opdracht bekendgemaakt door een van de Rode Duivels. Voor extra tips kunnen de deelnemers in de loop van de dag terecht op Eén en Ketnet. Vijf avonden lang worden telkens tien teams geselecteerd die naar het grote finalespel mogen.

De vijftig geselecteerde teams spelen op zondag 1 juni het grote finalespel in Tubeke, op het oefenveld van de Belgische voetbalbond. Een reeks proeven moet uitmaken welke 15 duo’s eind juni in het spoor van de Rode Duivels naar Brazilië mogen reizen. Ketnet en MNM zijn er live bij.

De winnende teams krijgen een reis naar miljoenenstad São Paulo. Daar bezoeken ze onder meer een lokaal project van SOS Kinderdorpen, de wereldwijde organisatie die kwetsbare kinderen een toekomst wil geven en waarvan Rode Duivel Vincent Kompany ambassadeur is. Zo belooft deze reis een unieke kennismaking te worden met het exotische Brazilië en de kinderen daar, gekruid met veel wk-ambiance.

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
[email protected]

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Ketnet
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos