De Rode Duivels lanceren samen met Ketnet de Duivelse +schoolactie

Lagere scholen kunnen met sociaal project bezoek Rode Duivels verdienen

In de aanloop naar EURO 2016 lanceren de Rode Duivels in samenwerking met Ketnet hun nieuwe actie Duivelse +school. Met deze actie willen ze zo veel mogelijk lagere scholen stimuleren om tijd vrij te maken voor een sociaal project in hun eigen gemeente of stad. Scholen die zich op die manier engageren voor hun buurt, worden echte Duivelse +scholen.

De vijf meest creatieve en sociaal betrokken scholen krijgen zelfs enkele Rode Duivels op bezoek op vrijdag 3 juni, net voor hun vertrek naar het EK in Frankrijk. Zij komen de scholen zo persoonlijk bedanken voor hun inzet!

Hieronder vindt u het lanceringsfilmpje waarin Dries Mertens en Moussa Dembélé de scholen oproepen om mee te doen met de actie.

 

Welke sociale initiatieven komen in aanmerking?

De Rode Duivels moedigen de scholen aan om zo creatief mogelijk uit de hoek te komen bij het opzetten van hun initiatief. Dat kan gaan van wekelijkse wandelingen met bewoners uit een rusthuis tot de organisatie van een heuse sport- en spelnamiddag voor kansarme kinderen.

De Rode Duivels moedigen de scholen aan om voor hun actie een samenwerking op te starten met sociale organisaties, vzw’s of instellingen uit de buurt. Tijd geven aan anderen staat centraal, wat betekent dat geldinzamelingen niet in aanmerking komen als sociaal project.

Iedereen kan zijn steentje bijdragen om andere mensen te helpen”, zegt Rode Duivel Dries Mertens. “Het is dan ook super dat wij vandaag in samenwerking met Ketnet deze actie kunnen lanceren. Ik hoop dat vele van onze jonge fans samen met hun klasgenootjes enthousiast zullen ingaan op onze oproep. Maak tijd voor een goed doel uit je buurt en misschien komen wij wel langs op jouw speelplaats!” 

Hoe kan een school zich inschrijven voor deze actie?

Lagere scholen die willen deelnemen aan de actie kunnen zich inschrijven via ketnet.be. Daar vind je ook meer informatie over de actie, leuke voorbeelden en het reglement. De registratieperiode loopt van dinsdag 29 maart tot en met vrijdag 13 mei. Eind mei kiezen de Rode Duivels de vijf scholen met het meest creatieve en sociaal geëngageerde initiatief. De bekendmaking van de winnende scholen gebeurt via Ketnet en de kanalen van de Rode Duivels.

Op vrijdag 3 juni, vier dagen voor hun vertrek naar het EK, zorgen de Rode Duivels voor een onvergetelijk #tousenfrancefeestje op de speelplaats van de vijf geselecteerde scholen.

De Rode Duivels en Ketnet roepen alle lagere scholen op om massaal in te gaan op deze oproep en de handen uit de mouwen te steken voor een goed doel in de buurt!

#duivelseplus

Tine Plasmans

Perscoördinator Ketnet

An De Kock

Corporate Social Responsibility KBVB

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
Elise.vandevenne@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Neem contact op met

Auguste Reyerslaan 52 1043 Brussel

www.ketnet.be