Skip to Content
De Rode Duivels en Ketnet gaan opnieuw op zoek naar Duivelse +scholen

De Rode Duivels en Ketnet gaan opnieuw op zoek naar Duivelse +scholen

Lagere scholen kunnen bezoek van de Rode Duivels winnen door pleegzorg in de kijker te zetten

 

Twee jaar na de eerste editie lanceren Ketnet en de Koninklijke Belgische Voetbalbond opnieuw de Duivelse +school-actie. Met deze mobiliserende actie willen we lagere scholen stimuleren om zich sociaal in te zetten voor Pleegzorg Vlaanderen. Door originele en warme acties kunnen lagere scholen tonen dat ze een ‘duivels warm hart’ hebben voor pleegzorg en zo een echte Duivelse +school worden. Op deze manier wordt er meer kennis en bekendheid gecreëerd rond pleegzorg. We hopen dat op die manier meer gezinnen de weg zullen vinden naar Pleegzorg Vlaanderen en zo kwetsbare kinderen een nieuwe, warme thuis kunnen geven.

 

“Het is super dat lagere scholen zich willen inzetten om Pleegzorg mee bekend te maken! Op die manier kunnen we er samen voor zorgen dat meer kindjes een warme thuis vinden bij een pleeggezin.”

Dries Mertens

 

Ook minister Vandeurzen steunt dit initiatief volop.

“Ieder kind verdient het om op te groeien in een warme thuisomgeving. Daarom ben ik echt gewonnen voor het idee dat de Rode Duivels en Ketnet zoveel mogelijk +scholen willen creëren die pleegzorg een ‘duivels warm hart’ toedragen. Kiezen voor pleegzorg blijft tenslotte de eerste te overwegen optie als kinderen en jongeren niet meer thuis kunnen blijven.”

Jo Vandeurzen, Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin

 

Om de scholen te belonen voor hun toewijding, zullen de vijf winnende scholen op 8 juni - net voor ze naar het WK in Rusland vertrekken – verrast worden met een bezoekje van enkele Rode Duivels. Zij komen de scholen persoonlijk bedanken voor hun inzet en enthousiasme.

Scholen kunnen zich registreren via ketnet.be van maandag 26 maart tot vrijdag 11 mei 2018. De Rode Duivels zullen zelf vijf scholen selecteren die zich tot winnaar mogen kronen.

Contacteer ons
An De Kock Corporate Social Responsibility, KBVB
Elise Vandevenne Communicatieverantwoordelijke Ketnet, VRT
Niels Heselmans Werving en Communicatie , Pleegzorg Vlaanderen
An De Kock Corporate Social Responsibility, KBVB
Elise Vandevenne Communicatieverantwoordelijke Ketnet, VRT
Niels Heselmans Werving en Communicatie , Pleegzorg Vlaanderen
Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
[email protected]

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Ketnet
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos