Skip to Content
Ketnet en Kom op tegen Kanker lanceren: De Pet op tegen Kanker

Ketnet en Kom op tegen Kanker lanceren: De Pet op tegen Kanker

Zet je pet op tegen kanker en bezorg kinderen met kanker een megavakantiekamp – vanaf zaterdag 26 september

Op zaterdag 26 september lanceerden Ketnet en Kom op tegen kanker De Pet op tegen Kanker. Kinderen konden een Kom op tegen Kanker-pet kopen, die pimpen en ‘hun pet opzetten tegen kanker’. De actie werd ondersteund met het coole campagnelied De pet op van de KetnetBand.  De Pet op tegen Kanker is een bewustmakingsactie, maar tegelijk ook een campagne om geld in te zamelen om kinderen met kanker de kans te geven op vakantiekamp te gaan en samen met hun lotgenoten even hun ziekte te vergeten.

 

De Vlaamse kinderen deden massaal mee met De Pet op tegen Kanker. Liefst 60.000 petten gingen de deur uit. Meer dan 2000 Ketnetters stuurden hun foto met gepimpte pet op en maakten zo kans op een van de 67 BV-petten die door Bekende Koppen eigenhandig werden gepimpt : van ‘Pet’ Krimson en Kathleen Aerts over Emma Bale en Matteo Simoni tot de acteurs van Thuis en die van de D5R (zie bijgevoegde video’s en foto’s).

 

Morgen beleeft de actie haar hoogtepunt: dan wordt Ketnet voor één dag Petnet. De Ketnetters worden aangemoedigd om allemaal met hun Kom op tegen Kanker-pet naar school te gaan. In de Ketnet-studio staat alles in het teken van de campagne. De laatste BV-petten worden weggegeven.  De Ketnetters kunnen zien hoeveel zo’n vakantiekamp betekent voor kankerpatiëntjes. En als kers op de taart is er de wereldrecordpoging ‘petten opzetten’. In de studio ontvangen Sien en Sander een aantal kinderen die een foto van hun wereldrecordpoging hebben opgestuurd.  En dan is het aan hen om op hun beurt het wereldrecord aan te vallen….

Over Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Elise Vandevenne
[email protected]

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

 

Ketnet
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos